info@parsikco.com

لوگو پارسیک
عایق بندی روف گاردن

5 نکته اساسی که باید برای عایق بندی روف گاردن به آن توجه کنید

روف گاردن (Roof garden) یا سقف سبز به فضای سبزی گفته می شود که بر روی پشت بام ساختمان ها اجرا می شود، روف گاردن انواع متفاوتی دارد و می توان بر روی همه ی پشت بام ساختمان ها اجرا نمود اما برای اجرای آن باید به نکات مهمی توجه کرد، در ادامه با عایق رطوبتی پارسیک همراه باشید تا با 7 نکته اساسی که باید در عایق بندی روف گاردن توجه کنید آشنا شوید.

استفاده از روف گاردن چه مزایایی دارد؟

در واقع روف گاردن یک سبک مهندسی است که باعث محافظت از پشت بام در برابر اشعه و نور خورشید می شود و با ساخت آن می توان محیط زیبایی را در پشت بام سختمان فراهم کرد و سبب افزایش سطح کیفی زندگی می شود، یکی دیگر از مزایای روف گاردن (Roof garden) منظره متفاوت و جذابی را به ساختمان می دهد و باعث افزایش ارزش ساختمان می شود، از دیگر ویژگی های استفاده از روف گاردن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاکسازی هوای اطراف
  • کاهش آلاینده های ایجاد شده ماشین ها
  • کاهش حرارت ساختمان
  • پایین آمدن چشم گیر سطح مصرف انرژی
  • دخیره و بهره برداری از آب باران و برف در فصل زمستان

چه گیاهانی برای استفاده در روف گاردن مناسب هستند؟

هدف اصلی از ساخت با م سبز ایجاد فضای سبز می باشد، به همین دلیل باید گیاهانی انخاب کرد که میزان رشد ریشه، مقاومت بالا در برابر نور مستقیم خورشید و گرما، تحمل بالا در برابر وزش بادهای شدید و میزان ماندگاری بالا داشته باشد.

3 ویژگی مهم در طراحی سیستم آب بندی سقف روف گاردن

عایق بندی روف گاردن

  • محل و اندازه زهکش های سقف
  • مقاوم بودن ساختمان در برابر وزن اضافه شده
  • یکپارچگی غشا و سیستم ضد آب

اجرا و ساخت سیستم آب بندی سقف روف گاردن

غشای ضد آب

غشای ضد آب اولین و پایین ترین لایه روف گاردن می باشد که بعد از ساخت کف اجرا می شود، غشای ضد آب به 2 روش کلی اجرا می شود، غشای محافظت شده و غشای معکوس که استفاده از غشای معکوس به دلیل دوام زیاد مناسب تر است.

یکی از ویژگی های مهمی که باید غشای ضد آب داشته باشد دوام و کیفیت بالاست، زیرا عواملی زیادی وجود دارد که می تواند به غشای ضد آب آسیب بزند، از جمله از این آسیب ها می توان برخورد ابزارآنلات مکانیکی، نفوذ ریشه، عوامل محیطی مانند باد، نور مستقیم خورشید، یخ و برف نام برد. بنابراین یک غشای ضد آب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • طول عمر بالا
  • مقاومت بالا در برابر اشعه ماورا بنفش
  • مقاومت بالا در برابر نفوذ ریشه گیاهان
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی مانند یخ زدگی
  • مقاومت بالا در برابر گرما و رطوبت

صفحه محافظ

صفحه محافظ یک نوع صفحه است که از پلی اورتان و یا پلی استر ساخته می شود و بر بعد از اجرای غشای ضد آب بر روی آن قرار می گیرد، این نوع صفحه از برخورد ابزار های باغبانی و تجهیزات مکانیکی به غشای ضد آب و آسیب رسانی آن جلوگیری می کند.

ایزولاسیون و عایق کاری روف گاردن

مرحله آخری که در ساخت روف گاردن اجرا می شود عایق بندی و ایزولاسیون می باشد، عایق بندی برای افزایش مقاومت لایه های قبلی بام سبز و مقاومت حرارتی ساختمان اجرا می شود، به همین دلیل برای داشتن باغ سبزی زیبا و ایمن نیاز هست از عایق های رطوبتی پشت بام و پرایمر نسل جدید با قابلیت نانو استفاده کنید. عایق رطوبتی پشت بام نانو نسل جدیدی از عایق های رطوبتی است که بسیار از ایزوگام با کیفیت تر است و نسبت به آن قیمت پایین تری دارد، از جمله مزایا استفاده از عایق رطوبتی پشت بام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم انقباض و انبساط
  • عدم ترک خوردگی
  • انعطاف پذیری بالا
  • نفوذ ناپذیر در برابر نم و رطوبت
  • سازگاری کامل با محیط زیست
  • مقاومت بالا در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید
  • استفاده از فناوری نانوی

قیمت عایق رطوبتی پشت بام برای ایزولاسیون و عایق کاری روف گاردن

با توجه به نوسانات قیمت در بازار قیمت عایق رطوبتی متفاوت است، عایق رطوبتی پشت بام هم از این مورد مستثنی نیست و با توجه به متراژه محل مورد نظر قیمت آن هم متفاوت می باشد، پیشنهاد می کنم برای مشاهده قیمت و خرید عایق رطوبتی به صفحه محصول مربوطه مراجعه کنید.

 

برای عایق بندی و ایزولاسیون روف گاردن خود می توانید بر دکمه زیر کلیک کنید

خرید عایق رطوبتی پشت بام

پرایمر زیرسازی پارسیک نوع دیگر از انواع عایق رطوبتی است که برای زیرسازی سطح روف گاردن استفاده می شود، پرایمر پارسیک مانند عایق رطوبتی پشت بام پارسیک به راحتی در سطح نفوذ کرده و چسبندگی بسیار بالایی دارد. برای خرید پرایمر پارسیک می توانید با مراجعه به صفحه محصول به صورت آنلاین پرایمر زیر سازی خود را خریداری کنید.

5 نکته اساسی که باید برای عایق بندی روف گاردن به آن توجه کنید

عایق بندی روف گاردن

  1. ماندگاری و طول عمر بالا

در ساخت روف گاردن باید از متریال و مصالح با کیفیت و با قابلیت ماندگاری بالا استفاده کرد، تا در آینده نیاز دوباره به تغییرات و تعمیرات نداشته باشد.

  1. ضد حریق بودن

سیستم حریق ساختمانی که سقف آن روف گاردن دارد باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و حریق را به قسمت های دیگر انتقال ندهد.

  1. وزن سبک

بعضی از ساختمان ها به دلیل عدم استفاده از مصالح با کیفیت نمی توانند وزن اضافی زیادی را تحمل کنند، به همین دلیل در ساخت روف گاردن باید دقت زیادی کرد و هرچه می توانید از استفاده از مصالح سنگین پرهیز کنید.

  1. کیفیت مواد تشکیل دهنده

مواد تشکیل دهنده عایق بندی و آب بندی سقف باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد، امروزه با پیشرفت تکنولوژی از مواد پلاستیکی به دلیل وزن سبک و فناوری نانو استفاده می شود.

  1. ترک خوردگی

گاهی اوقات قبل از اجرای عایق بندی و ایزولاسیون پشت بام های بتنی، در کف ترک هایی به وجود آمده است که برای کاهش ترک کف می توانید از چسب های بتن استفاده کنید.

سوالات متداول

بهترین عایق برای روف گاردن چیست؟

بهترین عایق برای روف گاردن عایق رطوبتی پشت بام پارسیک می باشد، این نوع عایق پشت بام قدرت نفوذ و چسبندگی بالایی دارد و علاوه بر آن هزینه و اجرای آن نسبت به ایزوگام پایین تر و آسان تر است.

اجرای روف گاردن در تهران چگونه هست؟

شرکت پارسیک بیش 80 نمایندگی در سرتاسر کشور دارد و اگر در تهران هستید و قصد اجرای روف گاردن را دارید می توانید با ما تماس بگیرید.

4.2/5 - (6 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *