info@parsikco.com

لوگو پارسیک
آب بندی چاله آسانسور

آب بندی چاله آسانسور

در مناطقی که سطح آب زیر زمینی بالا است و یا سیستم فاضلاب درستی ندارند، یکی از مشکلاتی که برای بیشتر ساختمان ها به وجود می آید، جمع شدن آب در چاله آسانسور می باشد.
به همین دلیل یکی از مهم ترین و اساسی ترین کارها قبل از نصب آسانسور، آب بندی چاله آسانسور یا همان عایق کاری چاله آسانسور است. در این مقاله از سایت پارسیک قصد داریم شما را با علت جمع شدن آب در چاله آسانسور و نحوه عایق کاری چاله آسانسور آشنا کنیم.

علت جمع شدن آب در چاله آسانسور

برخی از شهرها به این دلیل که در منطقه کوهستانی قرار گرفته اند، سطح آب زیرزمینی در آنها بسیار بالاتر از سایر مناطق است. همچنین در بعضی از شهر ها، سیستم دفع شبکه ای فاضلاب مناسبی وجود ندارد که باعث ایجاد خطرات جدی برای محیط زیست و همچنین سلامتی افراد خواهد شد. به همین دلیل باید قبل از نصب آسانسور، چاله آسانسور را به شکل مناسبی عایق بندی کرد.

اهمیت عایق کاری و آب بندی چاله آسانسور

  1. یکی از مشکلاتی که در صورت عدم آب بندی چاله آسانسور پیش می آید، آسیب به تاسیسات برقی می باشد. جمع شدن آب در درون چاله آسانسور می تواند باعث ایجاد اتصال کوتاه در سنسور های آسانسور شده و در کارکرد آسانسور اختلال ایجاد کند.
    یکی دیگر از مشکلات عدم عایق بندی چاله آسانسور و نفوذ کردن آب در درون آن، زنگ زدگی اتصالات و عناصر فلزی آسانسور به خصوص رول بولت های اتصال قطعات می باشد. زنگ زدن اتصالات آسانسور در دراز مدت می تواند موجب اختلال در عملکرد آسانسور شود. بنابراین چاله آسانسور باید با دقت زیاد و به صورت جدید آب بندی شود.

آب بندی چاله آسانسور

نحوه اجرا عایق کاری چاله آسانسور

به دلیل اینکه چاله آسانسور در پایین ترین طبقه قرار دارد، برای آب بندی آن می توان از روش های مختلفی استفاده کرد، یکی از این روش ها استفاده از عایق رطوبتی کریستالی می باشد.
عایق رطوبتی کریستالی یکی از انواع عایق های رطوبتی است که برای عایق بندی بتن استفاده می شود، این نوع عایق به دلیل استفاده آسان در بین مهندسان و پیمانکاران سرتاسر جهان محبوبیت زیادی کسب کرده است.

زمانی که این محصول را بر روی سطح بتن چاله آسانسور بزنید، عایق کریستالی به درون سطح بتن نفوذ می کند و برای افزایش مقاومت در برابر فشار های هیدرواستاتیک آب کریستال های رشته ای را در سازه بتنی ایجاد می کند.

دو موضوع مهمی که باید در هنگام استفاده از عایق رطوبتی کریستالی برای آب بندی چاله آسانسور به آن توجه کنید، دمای هوا و رطوبت بتن می باشد؛ برای استفاده از عایق رطوبتی کریستالی باید دمای هوا بین 5 الی 30 درجه سانتی گراد باشد در غیر این صورت عایق در بتن به سختی نفوذ می کند.
موضوع دوم رطوبت سازه بتنی است، در صورتی که چاله آسانسور خود را به تازگی بتن ریزی کرده اید برای عایق بندی بهتر است تا زمان خشک شدن و سفت شدن بتن صبر کنید، زیرا در صورت وجود رطوبت در سازه بتنی خاصیت ضد آب بودن عایق رطوبتی کریسیتالی از بین خواهد رفت.

نکات مهم در آب بندی چاله آسانسور

  1. اگر چاله آسانسور طبقه منفی ساختمان دچار نفوذ و جمع شدن آب شده است، ابتدا آب را تخلیه کنید.
  2. درصورتی که سطح را قبلا ایزوگام کرده اید، ایزوگام را بردارید.
  3. لایه های سستی که بر روی بتن قرار دارد بردارید تا به سطح بتن برسید.
  4. نخاله های که درون چاله های آسانسور جمع آوری شده را تخلیه کنید.
  5. عایق رطوبتی کریستالی را با مقداری آب ترکیب کنید و 2 تا 3 دقیقه هم بزنید.
  6. بعد از آن که ماده آب بندی به غلظت مناسب رسید به وسیله یک کاردک عایق را بر روی بتن بکشید و آب بندی چاله آسانسور را به اتمام برسانید.

عایق کاری چاله آسانسور

مزایای استفاده از عایق رطوبتی کریستالی

  • ایجاد سطح مقاوم در برابر نفوذ آب
  • جلوگیری از ترک خوردگی بتن
  • عدم نفوذ آب و بخار در بتن
  • محافظت از بتن در برابر حمله یون های شیمیایی
  • ایجاد خاصیت خود ترمیمی در بتن

 


اگر قصد عایق بندی و آب بندی چاله آسانسور خود را دارید می توانید با کلیک بروی دکمه زیر عایق رطوبتی کریستالی پارسیک را به صورت آنلاین خریداری کنید.

خرید عایق رطوبتی بی رنگ کریستالی


 

قیمت آب بندی چاله آسانسور

برای به دست آوردن میزان قیمت آب بندی چاله آسانسور می توانید با مراکز فروش عایق رطوبتی پارسیک در استان خود به بخش نمایندگان ما مراجعه کنید. در صورتی هم که قصد دریافت مشاوره مستقیم از طریق سایت را دارید می توانید با این شماره  09121574300 تماس حاصل نمایید.

 

خرید عایق رطوبتی برای آب بندی چاله آسانسور

عایق رطوبتی پارسیک یکی از شرکت هایی است که دارای هزاران پروژه اجرایی موفق در سراسر کشور و به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده های عایق های رطوبتی نسل جدید جایگزین ۱۰۰٪ ایزوگام و قیر گونی در ایران می باشد و همواره سعی بر این داشته محصولی فراتر از کیفیت بازار به هم‌میهنان عزیز کشورمان ایران ارائه دهد.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *