info@parsikco.com

لوگو پارسیک
راهنمای انتخاب و طرح های کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک و نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری کودک

در این مطلب می خواهیم به معرفی انواع طرح های کاغذ دیواری اتاق کودک و نوزاد بپردازیم و نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک را بررسی کنیم. لطفا تا انتها با وبسایت پارسیک همراه باشید.
شاید بتوان گفت که کودکان بیشتر وقت خودشان را در اتاق خواب خود می گذرانند، بنابراین اتاق کودک و نوزاد باید طوری طراحی شود که کودک از آن لذت ببرد؛ اینجاست که دیزاین اتاق خواب کودکان و انتخاب کاغذ دیواری مناسب کودک اهمیت پیدا می کند.

 

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک چیست ؟

در ادامه به بررسی مهمترین نکات در انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق کودک که در بزرگ تر دیده شدن اتاق، شاد بودن و آرامش کودک موثر است و همچنین قابل شستشو است می پردازیم.

 

از کاغذ دیواری طرح درشت در اتاق کودک استفاده نکنید

استفاده کمتر از کاغذ دیواری طرح درشت در اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک و نوزاد دارای طرح های متفاوت و متنوعی است، اما به صورت کلی طرح های کاغذ دیواری به 2 طرح ریز و درشت تقسیم می شوند، استفاده از کاغذ دیوار با طرح درشت اتاق کودک دلبند شما را کوچک می کند، بنابراین اگر اتاق خواب نوزاد شما کوچک است توصیه می کنیم این طرح را بر روی دیوار تاکیدی اتاق مانند دیوار پشت تخت کودک نصب کنید؛ اما می توانید برای دیوار های دیگر از کاغذ دیواری با طرح ریز استفاده کنید.

 

از کاغذ دیواری با رنگ تند و پررنگ استفاده نکنید

عدم استفاده از رنگ تند و پر رنگ برای کاغذ دیواری اتاق کودک

استفاده از کاغذ دیواری با طرح تند و پررنگ باعث افزایش جنب و جوش و تکاپو کود شما می شود، اما باعث اختلال در خواب و عدم تمرکز در آن می شود، به همین دلیل توصیه می کنیم به جای استفاده از کاغذ دیواری پر رنگ و تند، از کاغذ دیواری های ملایم برای ایجاد حس آرامش و لطافت استفاده کنید.

 

استفاده از کاغذ دیواری های کارتونی برای اتاق کودک

استفاده از کاغذ دیواری های کارتونی برای اتاق کودک

نکته سومی که می توانید برای کاغذ دیواری اتاق کودک خود انتخاب کنید، استفاده از طرح های کارتونی به سلیقه فرزندتون است، اما توجه داشته باشید فقط بر روی یک دیوار از این طرح کاغذ دیواری استفاده کنید و بقیه دیوار را از کاغذ دیواری ساده استفاده کنید.

 

استفاده از از کاغذ دیواری های قابل شستشو برای اتاق کودک

استفاده از از کاغذ دیواری های قابل شستشو برای اتاق کودک

کودکان به دلیل شیطنت های زیاد ممکن است کاغذ دیواری اتاق خودشان را کثبف کنند، پس بهتر است کاغذ دیواری اتاق کودک خود را طوری انتخاب کنید که قابل شستشو باشد. همچنین در صورتی که کودک شما سن کمی دارد و می خواهید ایمنی بیشتری داشته باشد، بهتر است از چسب مخصوص کاغذ دیواری استفاده کنید تا از محکم بودن کاغذ دیواری چسبانده شده خیالتان راحت باشد.

 

استفاده از کاغذ دیواری روشن در اتاق خواب های کوچک

استفاده از کاغذ دیواری روشن در اتاق خواب های کوچک

اگر اتاق کودک شما کوچک است و سقف کوتاهی دارد، برای انتخاب کاغذ دیواری می توانید از کاغذ دیواری های طرح روشن و عمودی استفاده کنید تا باعث دلباز تر شدن و بزرگ تر نشان دادن اتاق کودک شود.
یکی از مزیت هایی که کاغذ دیواری های طرح عمودی دارند این است که اگر کاغذ دیواری اتاق کودک شما دچار آسیب دیده گی و یا پارگی شود نیاز به تعویض کل کاغذ دیواری نیست و فقط نیاز هست که قسمت آسیب دیده برش داده و کاغذ دیواری جدید را بچسبانید، برای آشنایی با نحوه نصب کاغذ دیواری اتاق خواب پیشنهاد می کنم ویدئو زیر را مشاهده کنید.

 10 نمونه طرح کاغذ دیواری برای اتاق کودک و نوزاد

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *