info@parsikco.com

لوگو پارسیک
معرفی رنگ نانو

رنگ نانو چیست؟

علم نانو در حقیقت یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا می‌باشد که متخصصان این علم بر روی مولکول‌های مواد کار می‌کنند. پژوهشگرانی که در این زمینه فعالیت دارند، در تلاش هستند تا با کار کردن بر روی اتم‌ها و تغییر نحوه قرار‌گیری آن‌ها، کیفیت مواد را بهبود بخشند. یکی از محصولات تولید شده توسط این پژوهشگران رنگ نانو می‌باشد. این نمونه از رنگ‌ها را می‌توان به عنوان یکی از پر کاربرد‌ترین و مقاوم ترین رنگ‌های موجود در بازار معرفی کرد. از این نوع رنگ‌ها در صنایع مختلفی استفاده می کنند.

مشخصات رنگ نانو

رنگ‌های نانو دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند وهمین ویژگی‌ها سبب شده است تا این نوع رنگ‌ها نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده و بسیار پر طرفدار باشند. این رنگ‌ها کاملاً شفاف هستند و در حقیقت به عنوان یک محافظ عمل می‌کنند.

  •  از بارز‌ترین ویژگی این محصولات این است که در برابر نفوذ آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند.
  •  این محصول نیازی به حلال نداشته و از همین رو می‌توان آن را دوستدار طبیعت دانست.
  •  در برابر شرایط مختلف جوی بسیار مستحکم بوده و به همین خاطر به عنوان پوششی بر روی پشت بام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  •  قدرت چسبندگی بالای این مواد سبب می‌شود تا به راحتی بتوان از آن برای پوشش دهی بر روی سطوح مختلف فلزی، گچ و بتنها استفاده کرد.
  •  در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاومت بالایی دارد.
  •  می تواند به صرفه‌جویی انرژی در انواع ساختمان‌ها کمک کند.
  •  در زمان بسیار کوتاهی خشک می‌شود، معمولاً فرآیند خشک شدن این نوع رنگ ۴ ساعت طول می‌کشد.
  •  برای استفاده از این رنگ به نیروی حرفه‌ای نیاز است و هر فرد عادی نمی‌تواند از آن استفاده کند.
  •  بدون رنگ و بی‌بو می‌باشند و برای افراد بی‌خطر هستند.
  •  در برابر سایش و خراش مقاوم هستند.
  •  در برابر یخ زدگی پایداری بالایی دارند.

معایب رنگ نانو

این مواد معایب زیادی ندارند، اما در حالت کلی اگر بخواهیم به معایب آن‌ها اشاره کنیم می‌توان گفت که:

  • ویسکوزیته بالایی دارند.
  • برای استفاده نیاز به نصاب‌های حرفه‌ای دارند.
  • در گذشته دسترسی به این مواد سخت بود که امروزه با گسترش خرید‌های اینترنتی این مشکل نیز برطرف شده است.

کاربرد رنگ نانو

  • عایق کاری پشت بام‌ها، سرویس‌های بهداشتی
  •  عایق کاری کف و بدنه استخر‌ها
  • در نمای بیرونی ساختمان‌ها به منظور کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از نشستن دود و آلودگی بر روی سطح ساختمان‌ها
  • پوشش دهی به عنوان عایق در بام سبز که به روف گاردن معروف می‌باشد.
  •  سطوح خارجی مراکز بهداشتی، درمانی مانند بیمارستان هاو یا آزمایشگاه‌ها
  • استفاده در مراکز پتروشیمی و مکان‌هایی که با مواد آتش‌زا سرو کار دارند.
  • به عنوان پوشش آنتی باکتریال در مراکز درمانی و مکان‌های عمومی پر تردد استفاده می‌شوند.
  • برای پوشش دهی سطوحی که دارای حفره‌های ریز و درشتی هستند، از این محصولات استفاده می‌کنند تا سطح صاف و سیقلی ایجاد شود.

انواع رنگ نانو

معرفی انواع رنگ نانو
معرفی انواع رنگ نانو

رنگ‌های نانو بر اساس نوع کاربری که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، دارای انواع مختلفی هستند. این نمونه از رنگ‌ها هیچ گونه آسیبی به ساکنین ساختمان‌ها وارد نمی‌کنند. این مواد از ایمنی بالایی برخوردار هستند و از مواد شیمیایی و اشتعال‌زا در تولید آن‌ها استفاده نشده است. در حالت کلی این محصولات را به ۸ دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌کنند:

رنگ‌های ضد آب و یا عایق رطوبتی

یکی از پر طرفدار‌ترین نمونه از انواع رنگ نانو، رنگ‌های ضد آب می‌باشند. این مواد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این رنگ‌ها به عنوان پوششی عمل می‌کنند که سبب تمیز ماندن سطوح شده و از آسیب دیدن سطوح در برابر آب جلوگیری می‌کنند. از این نوع رنگ‌ها در مخازن بتنی نگهدارنده آب، عایق کردن استخر‌ها و پشت بام‌ها استفاده می‌کنند. این نوع رنگ‌ها از رشد کپک‌ها جلوگیری کرده و سبب افزایش مقاومت سطوح در برابر مواد اسیدی می‌شوند. همچنین از پوسیدگی سطوح جلوگیری کرده و در برابر ترک خوردگی نیز مقاومت بالایی دارند.

 رنگ‌های ضد خوردگی

این نمونه از رنگ‌ها از زنگ زدن قطعات فلزی جلوگیری می‌کنند و اجازه اکسید شدن را به آن‌ها نمی‌دهند.

رنگ‌های عایق حرارت

رنگ‌هایی که به عنون عایق حرارت به کار ‌می‌روند یکی دیگر از انواع رنگ نانو می‌باشند که در صنعت هواپیماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای عایق کاری حرارتی در موتور خانه‌ها و کانال‌های تهویه هوا به کار برده می‌شوند. هم چنین از این نوع رنگ‌ها در اجاق‌های صنعتی و یا مبدل‌های حرارتی نیز استفاده می‌کنند.
این نوع رنگ‌ها به عنوان یک پوشش حرارتی مقرون به صرفه شناخته شده‌اند. کاملاً غیر قابل اشتعال بوده و در برابر رشد قارچ‌ها نیز مقاوم هستند.

رنگ ضد خراش

این نمونه از رنگ‌ها می‌توانند ویژگی‌های مکانیکی مانند سختی اجسام را افزایش دهند و از این طریق سبب افزایش طول عمر آن‌ها می‌شوند. هم چنین برای استفاده در برخی از مکان‌ها که امکان روغن کاری وجود ندارد، بسیار مناسب می‌باشند.

رنگ ضد باکتری

این نمونه از رنگ‌ها در صنایع بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از رشد میکروارگانیسم‌ها جلوگیری می‌کنند و یا سرعت رشد آن‌ها را کاهش می‌دهند. در وسایلی مانند دستگیره در‌ها که همیشه در تماس با دست انسان هستند، از این رنگ‌ها استفاده می‌کنند تا خطر ابتلا به بیماری‌ها را در افراد کاهش دهند.
از این نمونه از رنگ‌ها در آشپزخانه‌های صنعتی، رستوران‌ها و انبار‌های وسایل پزشکی استفاده می‌کنند. همچنین در مهد کودک‌ها، سالن‌های ورزشی و غذا خوری هتل‌ها نیز از این محصول به عنوان یک پوشش آنتی باکتریال استفاده می‌شود.

رنگ‌های خود ترمیم‌کننده

رنگ‌هایی که با نام خود ترمیم‌کننده معرفی می‌شوند، در حقیقت دارای کپسول‌های میکرو می‌باشند. زمان‌هایی که رنگ دچار آسیب می‌شود، این کپسول‌ها مواد خاصی از خود آزاد می‌کنند که سبب ترمیم رنگ می‌شود. به همین خاطر این نوع از رنگ‌ها دارای طول عمر بسیار بالایی بوده و مقاوم می‌باشند.

رنگ نوشت ناپذیر

در مواردی که شهرداری و یا شرکت‌های دولتی قصد پاک کردن نوشته‌های روی دیوار‌ها را دارند از این نوع رنگ‌ها استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های این رنگ‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با چشم غیر مسلح مشاهده نمی‌شوند.

 رنگ ضد انعکاس

رنگ‌های شفافی هستند که هیچ گونه رنگدانه‌ای ندارند و سبب کاهش بازتاب نور می‌شوند. این نمونه از رنگ‌ها به عنوان یک پوشش بی‌رنگ بر روی سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت رنگ نانو

قیمت رنگ نانو بر اساس فاکتور‌های مختلفی از قبیل میزان کیفیت کالا، برند تولید‌کننده و نوع رنگ تعیین می‌شود. این محصولات با توجه به نوسانات قیمت دلار، در زمان‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی را تجربه کرده است. معمولاً هر کدام از این رنگ‌ها در بازه قیمتی از ۹۰۰۰۰ تومان تا ۱۵۰۰۰۰ تومان به فروش می‌رسند.

راهنمای خرید رنگ نانو

برای انتخاب خرید رنگ عایق نانو ساختمان می توانید رنگ مولتی کاور پارسیک را انتخاب نمایید، این برند محصولات بسیار با کیفیتی را تولید کرده و همواره در تلاش است تا محصولات خود را در قیمت های بسیار مناسبی به بازار ارائه دهد. برای خرید محصولات این برند، می توانید به صفحه اصلی عایق رطوبتی پارسیک مراجعه نمایید و با انواع رنگ‌های نانو تولید شده توسط این شرکت آشنا شوید. همچنین می‌توانید با پشتیبان‌های آنلاین این مجموعه ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم را در مورد این رنگ‌ها دریافت نمایید. در یک فرآیند بسیار راحت رنگ نانو مورد نظر خود را انتخاب نموده و سفارش دهید تا در کوتاهترین زمان ممکن، محصول را درب منزل خود دریافت نمایید.

سخن پایانی

با پیشرفت علم و تکنولوژی، پژوهشگران با تغییر دادن ساختار مولکولی مواد سبب افزایش مقاومت آن‌ها می‌شوند. یکی از موادی که با استفاده از این علم تولید می‌شود، رنگ نانو می‌باشد. این رنگ‌ها دارای انواع مختلفی بوده و هر کدام از آن‌ها دارای کاربرد‌های خاصی هستند. در حالت کلی از این مواد به عنوان یک عایق رطوبتی استفاده می‌کنند که ضد باکتریال می‌باشند.

در مراکز درمانی و مکان‌های شلوغ به عنوان پوششی بر روی سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌تواند از هدر رفتن انرژی در ساختمان‌ها جلوگیری کند. این رنگ‌ها با توجه به معیار‌های خاصی مانند میزان کیفیت، نوع برند تولید‌کننده و وزن بسته‌بندی‌های محصول قیمت‌گذاری می‌شوند. البته که نوسانات قیمت ارز نیز یکی از عوامل مهم و تأثیر‌گذار در تعیین قیمت این نوع رنگ‌ها می‌باشد.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *