info@parsikco.com

لوگو پارسیک
عایق آرت فلکس

عایق آرت فلکس

عایق کاری ساختمان یکی از دغدغه‌هایی است که افراد هنگام ساخت با آن روبرو هستند معمولاً همه افراد به دنبال راهی برای عایق کاری مناسب و راحت می‌باشند. در قدیم عایق کاری با قیر و ایزوگام انجام می‌گرفت و روش‌های دیگری برای انجام عایق کاری وجود نداشت. اما امروزه عایق‌های رطوبتی فراوانی جایگزین عایق کاری با قیر و ایزوگام شده‌است. یکی از این عایق‌ها که امروزه مورد توجه زیادی قرار گرفته‌است عایق آرت فلکس می‌باشد. آرت فلکس عایقی پرکاربرد و سبک وزن می‌باشد که در مدت زمان کمی نصب می‌گردد.

عایق آرت فلکس چیست؟

یکی از بهترین اتفاقاتی که در تکنولوژی عایق‌سازی صورت گرفته‌است تبدیل عایق‌های با پایه قیر به مواد پلیمری می‌باشد. عایق آرت فلکس نسل جدید عایق‌ها می‌باشد که دوام زیادی دارد و در مقابل آب بسیار نفوذ ناپذیر است. همچنین نصب آن آسان و مقرون به صرفه می‌باشد. این عایق مدرن می‌باشد و انعطاف‌ پذیری زیادی دارد. همچنین برای نصب آن نیاز به حرارت نیست. عایق آرت فلکس رطوبت را از خود عبور نمی‌دهد و نصب آن به راحتی و با سرعت انجام می‌گیرد. این عایق به خاطر این که از سیستم لایه‌های بافته‌ نشده استفاده می‌کند دوام بسیار بالایی دارد و ماندگاری آن نیز طولانی مدت است.

همچنین برای کف‌سازی بسیار مناسب می‌باشد زیرا به علت عدم استفاده از حرارت در مکان‌هایی که از لوله‌های پلی‌اتیلن استفاده می‌کنند جایگزین قیر و ایزوگام می‌باشد. زیرا این لوله‌ها در برابر گرمای زیاد مقاومت کمی دارند و آسیب می‌بیند. این عایق را می‌توان در گوشه کنار‌ها و کنج‌ها به راحتی نصب کرد و انعطاف‌پذیری آن بسیار زیاد است. همچنین این عایق را می‌توان به وسیله چسب مخصوص به سیمانی که در قسمت زیر آن قرار گرفته‌است اتصال داد و بعد از آن می‌توان کاشی‌ها و سرامیک‌ها را بر روی آن به وسیله چسب کاشی چسباند.

مزایای عایق آرت فلکس

  • طول عمر این عایق زیاد می‌باشد.
  • نصب آن بسیار آسان است.
  • انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد.
  • مقرون به صرفه می‌باشد.
  • نم و رطوبت را به هیچ وجه از خود عبور نمی‌دهد.
  • وزن آن سبک است و در مقایسه با قیر و ایزوگام در ارتفاعات و ساختمان‌های بلند به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.
  • قابل استفاده در کنج‌ها و گوشه‌های دیوار می‌باشد.
  • در نواحی که لوله‌های پلی‌اتیلن وجود دارد به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد زیرا دمای بالایی ندارد.
  • نصب آن به سرعت انجام می‌گیرد.
  • سازگار با محیط زیست است.

معایب عایق آرت فلکس

با توجه به نوع رولی بودن آن دست و پا گیر و برای دور لوله ها نیاز به برش دارد. عایق رطوبتی پارسیک اما این مشکل را ندارد و در کمترین زمان ممکن قابل اجرا خواهد بود.

انواع عایق آرت فلکس

عایق رطوبتی آرت فلکس
عایق رطوبتی آرت فلکس

عایق آرت فلکس به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

عایق آرت فلکس ۱۰۰

این عایق برای همه نما‌هایی که دارای دو جداره هستند مانند کامپوزیت، چوب، دیوار پیش‌ساخته و همچنین سقف‌های شیبدار از نوع سفالی، فلزی و مدل‌های دیگر طراحی می‌شوند به کار می‌رود و در شرایط جوی سخت پایدار هستند. در واقع این عایق باعث محافظت ساختمان در برابر برف و باران می‌شود و از نفوذ آب از جداره نما به دیوار‌های درونی جلوگیری می‌کند.

آرت فلکس ۱۰۰ از عایق‌های دیگر مانند پشم شیشه و غیره که در زیر سقف‌ها قرار گرفته‌هستند و عایق حرارتی می‌باشند محافظت کرده و از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. عایق آرت فلکس ۱۰۰ به علت اینکه در ساختار خود دارای لایه‌های بافته‌نشده می‌باشد از ایزوگام‌ها مستحکم‌تر است.  به خاطر خواص تنفسی که دارد اجازه می‌دهد تا آب‌های بخار‌شده از لابلای آن رد شود و به همین دلیل از بوجودآمدن قارچ و کپک جلو‌گیری می‌کند. در نتیجه باعث طول عمر تأسیسات و بدنه ساختمان می‌شود.

این خاصیت در عایق‌هایی مثل ایزوگام و قیرگونی وجود ندارد. این عایق بر روی قسمت‌های متفاوت سقف و نما بکار می‌رود و به خاطر وزن کمی که دارد و حجم مناسب آن نسبت به سایر عایق‌ها و اینکه نیاز به حرارت در هنگام نصب شدن ندارد و همچنین به صرفه بودن آن در هزینه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. این عایق به علت برخورداری از تکنولوژی لایه‌های بافته‌نشده اجازه نمی‌دهد تا هوای سرد و گرم از لابلای ترک‌ها و شکستگی‌های ساختمان رد شود و بنابراین جلوی اتلاف انرژی گرفته‌می‌شود.

عایق آرت فلکس ۳۰۰

عایق آرت فلکس ۳۰۰ برای استخر، پشت بام حمام و سطح کف و بدنه ساختمان که در ارتباط با آب می‌باشند استفاده می‌شود.
این عایق هرگز آب را از خود رد نمی‌کند و سبک و کم حجم می‌باشد و در هنگام نصب اصلاً به حرارت نیاز ندارد و به همین دلیل سرعت کار بالا است.
این عایق از لایه‌های بافته‌نشده تشکیل می‌شود که دوام زیادی دارد و خاصیت اولیه خود را حفظ کرده و دارای ماندگاری بالا است.
عایق آرت فلکس ۳۰۰ جایگزین مناسبی برای عایق هایی مثل قیرگونی و ایزوگام است. همچنین به علت استفاده نکردن از حرارت در هنگام نصب در مکان‌هایی که از لوله‌های پلی‌اتیلن استفاده می‌شود کاربرد زیادی دارد زیرا این لوله‌ها در برابر حرارت بسیار صدمه‌پذیر هستند و مقاومت کمی دارد.
به علت وزن سبکی که دارند کار کردن با این عایق‌ها آسان است و می‌توان عایق‌ها را قرارداده و روی آن را کاشی یا سرامیک کرد.
این عایق ها را می‌توان در در گوشه و کنار‌های خانه و کفشور‌ها به علت انعطاف‌پذیری زیادی که دارند نصب کرد. همچنین این عایق ها توانایی اتصال توسط چسب کاشی به سیمان زیری خود را دارند و سپس کاشی و سرامیک بوسیله چسب مخصوص به عایق آرت فلکس ۳۰۰ متصل می‌شود و دیگر نیازی به سیمانکاری نیست.

عایق آرت فلکس ۵۰۰

این عایق ضد آب می‌باشد. همچنین سبک و با دوام است. نسبت به عایق‌های دیگر ضد آتش می‌باشد و ضخامت آن نسبت به آرت فلکس‌های دیگر بیشتر است. همچنین عایق آرت فلکس ۵۰۰ مقرون به صرفه می‌باشد و در استخر‌های با عمق زیاد، پل‌سازی، روف گاردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق آرت فلکس۵۰۱

این عایق برای قسمت‌های بیرونی ساختمان به کار برده‌می‌شود. تفاوت این عایق با دیگر عایق‌های آرت فلکس در این است که یک طرف این عایق با الیاف کاور شده است. در مناطق پرباران معمولاً در فصل‌های زمستان با بارانی که به صورت کج می‌زند باعث خیس و نمدار شدن سطح بیرونی ساختمان می‌شود و از طریق لایه‌های بیرونی به درون ساختمان نفوذ پیدا می‌کند. این عایق به قسمت بیرونی ساختمان که تحت تأثیر باران قرار می‌گیرد متصل شده و از نفوذ آب به داخل فضای ساختمان جلوگیری می‌کند و به علت مقاومت بالایی که در مقابل نور خورشید و سرما دارد و همچنین خاصیت ضد اشتعال آن نسبت به عایق‌های دیگر دوام بیشتری دارد.

نحوه اجرای عایق آرت فلکس

نحوه اجرا عایق آرت فلکس
نحوه اجرا عایق آرت فلکس

این عایق به وسیله چسب مخصوص کاشی به سیمان زیرین وصل شده بعد از آن می‌توانید هر گونه کاشی و سرامیک را مستقیماً به سطح بالایی این عایق از طریق چسب مخصوص کاشی وصل کنیم. نحوه نصب این عایق باعث شده است که نسبت به عایق‌های قدیمی که نیاز به حرارت برای نصب دارند برتری داشته باشد.

قیمت عایق آرت فلکس

قیمت این عایق در مناطق مرطوب و پرباران معمولاً بیشتر می‌باشد زیرا در این مناطق از عایق استفاده بیشتری می‌کنند. البته کیفیت مواد تشکیل دهنده این عایق در قیمت آن تأثیر‌گذار است. همچنین نوسانات ارزی و دلاری در بالا و پایین شدن قیمت محصول تأثیر مستقیم می‌گذارد. از دیگر عوامل تأثیر‌گذار در قیمت این محصول نحوه اجرای آن و موادی که برای ساخت این محصول به کار رفته است می‌باشد. همچنین میزان مواد مصرف شده و نوع کاربری این محصول نیز در قیمت آن تأثیر‌گذار است.

سخن پایانی

عایق آرت فلکس از عایق‌های پلیمری می‌باشد که سازگار با محیط زیست است و مانند عایق‌های قدیمی که شامل قیر و ایزوگام می‌شدند باعث آلودگی هوا نمی‌شود. این عایق ماندگاری و دوام بالایی دارد. نصب آن بسیار آسان می‌باشد و بسیار مقرون به‌صرفه  است.این عایق باعث ممانعت از عملکرد عناصر تخریبی طبیعی بر روی ساختمان می‌شود. آرت فلکس از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است بنابراین برای سطوح کوچک و کم بسیار مناسب می‌باشد. همچنین برای چسباندن این عایق به سطوح زیرین می‌توان از چسب کاشی استفاده کرد.این عایق بهترین انتخاب برای کنج ها و گوشه های اتاق می‌باشد.همچنین این عایق حرارتی نیست و این بزرگترین مزیت آن برای بکار بردن در نقاطی که لوله های پلی اتیلنی قرار دارد می‌باشد.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *