info@parsikco.com

لوگو پارسیک
عایق رطوبتی فایبر گلاس چیست؟

عایق رطوبتی فایبر گلاس

عایق کاری استخر با فایبر گلاس یکی از روش‌های پرطرفدار و مرسوم برای جلوگیری از آب‌گریز بودن آن محیط می‌باشد. روش‌های متفاوتی برای عایق‌ کاری انواع استخر با اندازه و مساحت‌های کوچک و بزرگ وجود دارد که بهترین گزینه ازنظر بسیاری از افراد عایق کاری استخر با فایبر گلاس است.

محصولات بر پایه قیر، سیلوکسان، رزین باقابلیت تزریق و اپوکسی ازجمله محصولاتی هستند که برای عایق کاری استخر مورداستفاده قرار می‌گیرند و بازار رقابتی تنگاتنگی میان آن‌ها وجود دارد. هرکدام از این مصالح درواقع با توجه به مدت‌زمان بهره‌برداری، شرایط محیطی و توقعات مشتری میزان اثرگذاری متفاوتی دارند.

عایق فایبرگلاس چیست؟

یکی از گزینه‌های مناسب به‌عنوان یک عایق رطوبتی برای منابع ذخیره آب و استخرها فایبر گلاس می‌باشد. لایه‌های ساختاری این عایق رطوبتی در برابر مواد اسیدی و شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار است. در ساخت فایبر گلاس از بهترین مواد و متریال ها برای ضد آب‌کردن آن استفاده‌شده است. البته درست است که عایق کاری استخر با فایبر گلاس یکی از کاربردهای مهم و گسترده با این عایق رطوبتی است اما موارد استفاده‌ی دیگری وجود دارد که با آنها آشنا خواهید شد.

عایق فایبرگلاس استخر

آب گریز بودن با کمک عایق فایبرگلاس صورت می گیرد. اجرای عایق فایبرگلاس استخر به این صورت است که ابتدا سطح استخر را با پرایمر می پوشانند و سپس اقدام به آب بندی استخر با فایبرگلاس میکنند. در ادامه بتن به مکان مورد نظر اضافه می شود و آب بندی و عایق فایبرگلاس استخر به درستی انجام شده است. عایق فایبرگلاس به دلیل الیاف و مواد به کار گرفته شده در آن، برای استحکام و آب بندی استخر مورد استفاده قرار می گیرد. 

روش عایق کاری استخر با فایبر گلاس

  1. در ابتدا باید از مواد پوششی پرایمری برای سطوح بدنه استخر استفاده نمود.
  2. برای پوشاندن کف استخر و جداره‌ها از فایبر گلاس استفاده نمایید.
  3.  درنهایت برای آب‌بندی کف استخر استفاده از ملات های بتنی پیشنهاد میشود.

عایق کاری استخر با فایبر گلاس باعث افزایش مقاومت سطوح در برابر نیرو و فشار های هیدرولیکی می‌شود. برای ترمیم درزها و ترک‌ها در بدنه و سطوح استخر بهترین راه عایق کاری استخر با فایبر گلاس است. روند به‌کارگیری از فایبر گلاس برای پوشش دهی کف و بدنه استخر باید توسط افراد حرفه‌ای و متخصص انجام گیرد.

ویدیو از عایق کاری کف استخر با فایبرگلاس

انجام مراحل عایق کاری استخر با فایبر گلاس در عین سادگی باید توسط افرادی که به این کار تسلط و آگاهی دارند انجام گیرد. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر و بهتر با عایق کاری در مرورگرهای مختلف به تماشای ویدئوهای تخصصی که توسط سایت‌ها و مدیران این نوع کسب‌وکار در مورد عایق کاری استخر با فایبر گلاس منتشرشده بپردازید. در این ویدیوها به‌طور کامل مراحل شرح داده‌شده است تا افراد نابلد هم بتوانند برای انجام آن اقدام نمایند درصورتی‌که بهترین گزینه برای انجام این کار مراجعه به افراد متخصص در این زمینه است.

مزایا عایق کاری استخر با فایبر گلاس

مزایای بالای استفاده از فایبر گلاس در صنایع مختلف باعث شده که تقاضا برای استفاده از آن در سطوح استخر به‌طور چشمگیری افزایش یابد. برخی از مزیت‌های استفاده از فایبر گلاس برای استخر عبارت‌اند از:

  • آسیب ندیدن عایق درگذر زمان حتی در صورت ایجاد ترک در بدنه و سطوح استخر
  • طول عمر و دوام بالا
  • مستحکم بودن در برابر عوامل محیطی و شیمیایی
  • مقاومت بالا در برابر اشعه‌های UV و UX
  • هزینه کم
  • جلوگیری از هدر رفت مواد ضدعفونی‌کننده و آب استخر
معایب و مزایای عایق رطوبتی فایبر گلاس
معایب و مزایای عایق رطوبتی فایبر گلاس

معایب عایق کاری استخر با فایبر گلاس

عایق کاری استخر با فایبر گلاس علاوه بر مزایایی که دارد دارای معایبی نیز میباشد. برخی از نواقص استفاده از فایبر گلاس عبارت‌اند از:

  • صدای نامناسب و گوش خراش هنگام بارش باران و تگرگ
  • تغییر رنگ به علت تابش مستقیم نور خورشید و گرمای آن
  • شکنندگی

مقایسه عایق فایبرگلاس با عایق رطوبتی نانو استخر پارسیک

عایق رطوبتی پارسیک یکی از انواع عایق های رطوبتی پرفروشی می‌باشد که از مزایای بالایی برخوردار است. خرید عایق رطوبتی نانو پارسیک بسیار آسان است و میتوان با مراجعه به صفحه محصولات شرکت پارسیک آن را در مقیاس موردنیاز خریداری نمود. برخی از مزایای این عایق رطوبتی عبارت‌اند از:

  • برای اجرای عایق رطوبتی نانو استخر پارسیک میتوان به صورت آسان و بدون نیاز به تخصص آن را اجرا نمود.
  • عایق رطوبتی پارسیک برخلاف ایزوگام که پس از مدتی دچار ترک و شکستگی می‌شود از ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردار است.
  • مقاومت بالای این عایق رطوبتی در برابر اشعه UV یکی از مزیتهای اصلی عایق رطوبتی پارسیک می‌باشد.

عایق رطوبتی پارسیک در امور مختلفی همچون عایق کاری پشت‌بام، حمام و آشپزخانه، عایق کاری استخر و جلوگیری از رطوبت کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت عایق رطوبتی نانو پارسیک و فایبر گلاس در نحوه خرید آن می‌باشد. برای خرید عایق رطوبتی پارسیک میتوان با مراجعه به سایت آن به‌راحتی ثبت سفارش زد. پشتیبانان این مجموعه در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگوی مشتریان برای مشاوره در مورد مصرف و اجرای عایق رطوبتی هستند تا شخص متقاضی به‌راحتی بتواند به‌اندازه موردنیاز خرید کند

ساختار عایق فایبرگلاس

متریال های استفاده‌شده در این عایق رطوبتی شامل الیاف شیشه و رزین هستند. در واقع ساختار فایبر گلاس از یک لایه غلاف کامپوزیتی و فیبر شیشه می‌باشد. متریال به‌کاررفته در فایبر گلاس از مزایای زیادی برخوردار است که باعث جرم کم و سبک شدن آن شده و در صنایع مختلف کاربردهای گسترده‌ای دارد.

کاربردهای عایق فایبر گلاس در صنایع مختلف

  • کارخانه‌ها و صنایع بزرگ از فایبر گلاس به‌عنوان محفظه اسید استفاده می‌نمایند.
  • صنایع ساخت‌وساز
  • صنایع تولیدی ایرانیت
  • صنایع خودروسازی به علت جرم پایین از فایبر گلاس استفاده می‌کنند.

 

اجزای تشکیل‌دهنده عایق فایبر گلاس

پشم‌شیشه، رزین و کامپوزیت‌های پلیمری از مواد تشکیل‌دهنده‌ی فایبر گلاس هستند که شناخت هریک از آنها میتواند برای بسیاری از افراد جذاب و مفید باشد. فایبر گلاس به قدری دارای استحکام است که در برابر گرما و سرما مقاومت بالایی دارد. پلیمر قابل‌استفاده در فایبر گلاس از دو نوع طبیعی و مصنوعی می‌باشد. انواع رزین‌های به کار رفته در فایبر گلاس نیز به شرح زیر است که عبارت‌اند از:

  • رزین پلی استر: این رزین از اسیدهای آلی و الکل‌های چندعاملی به دست می‌آید که از دسته رزین‌های مصنوعی محسوب می‌شود. این نوع پلی استر دارای رنگ سبز و بوی زننده ای است و در ساخت فایبر گلاس کاربردهای گسترده‌ای دارد.
  • رزین وینل استر: ترکیب اصلی این رزین از اسیدهای کربوکسیلسک و رزین اپوکسی است و از رزین های مصنوعی تشکیل میشود. ظاهر این رزین نسبت به پلی استرها بهتر است و رنگ آن قهوه ای تیره می‌باشد. مقاومت بالای این رزین در برابر اسیدها باعث به‌کارگیری آن در ساخت انواع فایبر گلاس شده است.
  • رزین پلی اورتان: ترکیب اصلی این رزین ها از ایزوسیانات و پلی اول ها است. این رزین در برابر نور خورشید از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • رزین مصنوعی: ترکیبات شیمیایی به کار رفته در این رزین پلی اورتان، وینل استر و پلی اورتان ها هستند و در شرایط آزمایشگاهی تولید می‌شوند.
  • رزین طبیعی: این رزین از انواع مواد طبیعی مانند شیره‌ی درخت سندروس و کاج و ترکیبات قیر تهیه‌شده است. درگذشته از این رزین برای عایق‌بندی و درزگیری کشتی و قایق استفاده می‌شد.

مراحل عایق‌بندی با فایبر گلاس

  1. مالیدن یک لایه از ترکیب اسید، کبالت و رزین بر روی سطح ( دیواری ) که باسیمان سطح صاف و هموار دارد.
  2. قرار دادن یک ورق از الیاف سوزنی بر روی رزین و مالیدن رزین بر روی یک لایه دیگر با استفاده از قلمو
  3. قرار دادن یک لایه حصیری بر روی ترکیبات رزین و آغشته کردن آن با مواد
  4. تکرار مجدد مرحله سوم
  5. این مرحله آخرین و مهم‌ترین مرحله‌ای است که باید به آن توجه نمود تا با دقت انجام گیرد. عایق‌بندی در این مرحله باید با کمک غلتک انجام شود. این کار باعث جلوگیری از ایجاد حباب در بین لایه‌ها میشود و باعث چسبندگی به سیمان میشود.

نکات مهم در عایق‌بندی

  • یکدست بودن سیمان
  • ترکیب کبالت، اسید و رزین باید به‌اندازه و دقیق باشد.
  • غلتک باید به‌تمامی نقاط کشیده شود.
  • در پایان مراحل عایق کاری باید ژلکت کشی انجام شود.
استفاده از عایق رطوبتی فایبر گلاس
استفاده از عایق رطوبتی فایبر گلاس

ژکلت یک مایع محافظ از فایبرگلاس در مراحل بعدی عایق کاری در استخر است.

اشکال دیگر فایبر گلاس موجود در بازار

عایق کاری استخر با فایبر گلاس یکی از مزایای این عایق است. فایبر گلاس به علت مزایای قابل توجهی که دارد به شکل های مختلفی در بازار تولید و به فروش می‌رسد که عبارت‌اند از:

  • طناب فایبر گلاس: بافت این طناب ها از جنس الیاف شیشه است و برای بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • نوار فایبر گلاس: خواص این نوار رطوبتی که از نخ الیاف شیشه است بسیار زیاد است. کاربردهای گسترده این نوار در صنایع خطوط لوله و ظروف بسته‌بندی بسیار است.
  • پارچه فایبر گلاس: صافی این نوع پارچه باعث وجود آن در ترکیبات نخ ها، فیلامنت شیشه‌ای و نخ الیاف شیشه میباشد. همچنین این پارچه به‌عنوان سپر حرارتی عمل می‌کند و بسیار خریدار دارد.

خواص عایق فایبر گلاس

  • مقاومت بالاتر از فولاد در برابر فشار
  • عایق الکتریکی قوی باوجود ضخامت کم
  • غیرقابل‌احتراق بودن
  • ضریب انبساط پایین
  • عدم پوسیدگی
  • رسانی حرارتی پایین

کلام پایانی

عایق های رطوبتی متفاوتی ازجمله فایبر گلاس و عایق رطوبتی نانو پارسیک در ایران و سراسر جهان در بسیاری از کارخانه‌ها تولید و عرضه می‌شوند. ناظران و مهندسین ساخت‌وساز گاهی در تلاش‌اند که عیوب سطحی یک ساختمان یا بنا را با کمترین هزینه‌های ممکن رفع کنند.

عایق کاری استخر با فایبر گلاس به علت مزایایی که این عایق رطوبتی نسبت به سایرین دارد بسیار پررونق است. افراد زیادی برای جلوگیری از هدررفت آب و منابع آبی خود از عایق رطوبتی فایبر گلاس استفاده می‌کنند. اما بنا بر تجربه کسی که به دنبال عایق کاری استخر با فایبر گلاس و دیگر عایق های رطوبتی، ساختمان و بنای خود است بهترین راه مشاوره از افراد حرفه‌ای در این زمینه برای شناخت بهتر محصول موردنیاز برای عایق‌بندی است.

برای خرید انواع عایق های رطوبتی موجود در بازار میتوانید به فروشگاه های معتبر مصالح فروشی شهر یا استان خود مراجعه فرمایید. عایق کاری استخر با فایبر گلاس یکی از روشهای عایق کاری است و روشهای دیگری نیز وجود دارد. همچنین شما میتوانید با مراجعه به سایتهای فروشگاهی مصالح از طریق مراجعه به صفحه محصولات در هر ساعت از شبانه روز به آسانی عایق مورد نظر خود را در میزان و مقیاس مورد نیاز ثبت سفارش کنید. همچنین مشاوره از افراد حرفه ای در زمینه عایق کاری و انواع عایق یکی از مزیتهای مراجعه به این سایتهای معتبر اینترنتی میباشد تا بهترین خرید انجام شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *