info@parsikco.com

لوگو پارسیک

مقایسه عایق بندی ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر

بیشتر افراد فکر می کنند عایق بندی ساختمان در مناطق گرمسیر با عایق بندی ساختمان در مناطق سردسیر تفاوتی ندارد اما سخت در اشتباه هستند، زیرا هر کدام از عایق های رطوبتی در مناطق مختلف جغرافیایی عملکرد متفاوتی نسبت به یک دیگر دارند، اگر به معماری ساختمان های مختلف دقت کنید مشاهده می کنید نسبت به شرایط آب و هوایی معماری ساختمان ها هم برای مصرف بهینه انرژی با یک دیگر تفاوت دارد، پس با عایق رطوبتی پارسیک همراه باشید تا با تفاوت های عایق بندی ساختمان در مناطق گرمسیر و سردسیر آشنا شوید.

هدف عایق بندی ساختمان ها در مناطق گرمسیر و سرد سیر

  • کاهش اتلاف انرژی در ساختمان ها
  • بهره گیری از انرژی خورشیدی در گرمایش ساختمان
  • محافظت از ساختمان در برابر تابش مستقیم نور خورشید
  • بهره گیری از رطوبت موجود در هوا
  • بهره گیری از گرمای خارجی
  • جلوگیری از آلودگی صوتی
  • محافظ از نم زدگی ساختمان در برابر بارش برف و باران

مقایسه عایق بندی ساختمان در مناطق گرمسیر و سردسیر

تغییرات دمایی در عایق بندی ساختمان

در مناطق سردسیر، به دلیل اینکه بعضی از  اجزای ساختمان مانند سقف، درها، پنجره ها و… با فضای بیرون در ارتباط هستند باعث اتلاف انرژی و نم زدگی سقف ها و دیوار ها می شود به همین دلیل عایق بندی ساختمان در این مناطق بسیار اهمیت دارد.

در مناطق گرمسیر، به دلیل اینکه نور آفتاب به صورت مستقیم می تابد، باعث افزایش دما در داخل ساختمان می شود، به همین جهت برای کاهش دما داخلی ساختمان بهتر است از آن را عایق بندی کنید.

تاثیر تابش نور خورشید در عایق بندی ساختمان

پوشش خارجی و داخلی ساختمان ها در کاهش مصرف انرژی تاثیر بسیاری دارد و جنس و کیفیت مواد استفاده شده در ساختمان بر عایق بندی ساختمان نقش به سزایی دارد، استفاده از عایق های رطوبتی دیوار و سقف نه تنها در کاهش سایز سیستم های گرمایشی تاثیر دارد بلکه در هزینه انرژی را نیز کاهش می دهد، در نتیجه استفاده از عایق رطوبتی مناسب و با کیفیت باعث کاهش هزینه و اتلاف انرژی می شود.

عایق های رطوبتی انواع مختلفی دارد اما برای عایق بندی در مناطق گرمسیر و سردسیر مناسب است از عایق رطوبتی پشت بام و دیوار، پشم سنگ و پشم شیشه استفاده کنید. عایق رطوبتی پشت بام، انواع مختلفی دارد و با فناری نانو و تکنولوژی آلمان تولید می شود، این نوع عایق نسبت ها عایق های رطوبتی دیگر مقرون به صرفه تر و با دوام تر است که می توان برای عایق بندی سقف ساختمان ها و دیوار ها داخلی و خارجی استفاده کرد،  یک دیگر از مزیت های این محصول قابل استفاده هم در مناطق گرمسیر و هم مناطق سرد سیر می باشد. پشم سنگ به دلیل در دسترس بودن و ضخامت و اندازه مناسب می توان به راحتی در مکان های مختلف استفاده کرد، پشم سنگ هم نسبت به پشم شیشه مقاومت بیشتر در برابر آتش دارد و مانند پشم شیشه می توان در مکان های مختلف استفاده کرد.

آموزش عایق بندی پشت بام در م‌ناطق گرمسیر و سردسیر

بعد از اینکه با تفاوت های عایق بندی در مناطق گرمسیر و سرد سیر آشنا شدید، لازم هست با نحوه عایق بندی پشت بام آشنا شوید، برای آموزش عایق بندی ساختمان می توانید ویدئو زیر مشاهده کنید.

 

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *