info@parsikco.com

لوگو پارسیک
بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی

جدیدترین انواع کاغذ دیواری پذیرایی (عکس، راهنمای خرید و…)

در این مطلب از وبسایت عایق رطوبتی پارسیک قصد داریم به بررسی بهترین کاغذ دیواری پذیرایی بر اساس نوع و فضای انواع دکوراسیون و معماری خانه های مختلف می پردازیم.
با بالا رفتن قیمت و هزینه تمام شده تغییر دکوراسیون منزل، تعویض وسایل کار دشواری شده است. اما یکی از کارهای کم هزینه و خیلی چشمگیر برای ایجاد تغییرات بصری زیاد، استفاده از کاغذ دیواری جدید است. کاغذ دیواری یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع دیوارپوش در طراحی و دکوراسیون منزل است. از طرفی مهم ترین بخش دکوراسیون منزل که نیاز به کاغذ دیواری دارد، اتاق پذیراییست که برای افزایش زیبایی آن نیاز است تا از کاغذ دیواری مناسب برای چنین فضایی استفاده کنیم.

 

کاغذ دیواری سالن پذیرایی کلاسیک (برای پذیرایی با تم کلاسیک)

اگر اتاق پذیرایی خانه شما طرحی کلاسیک و اشرافی دارد، پیشنهاد می شود از کاغذ دیواری های مجلل با طرح های شیک و سلطنتی که به رنگ  طلایی و نقره ای هستند، استفاده کنید، از جمله کاغذ دیواری هایی که می توان برای دکوراسیون کلاسیک استفاده کرد کاغذ دیواری داماسک است.
کاغذ دیواری داماسک یکی از پرطرفدارترین کاغذ دیواری ها برای دکوراسیون داخلی از گذشته تا به امروز می باشد، این نوع کاغذ دیواری های دارای گل های کلاسیک برجسته و قابل لمس هستند که در طراحی طراحی منازل مدرن و کلاسیک استفاده می شوند.

در زیر می توانید چند نمونه از کاغذ دیواری سالن پذیرایی کلاسیک را مشاهده می کنید:

 

کاغذ دیواری مدرن پذیرایی (برای پذیرایی با تم مدرن)

اگر دکوراسیون پذیرایی شما مدرن است باید از سبک مدرن کاغذ دیواری استفاده کنید، کاغذ دیواری های مدرن، کاغذ دیواری هایی هستند که طرح و رنگی ساده و شیک دارند و در چند سال اخیر به خاطر طرح ساده و مدرن، فروش آن چند برابر شده است. در ادامه چند نمونه از کاغذ دیواری مدرن پذیرایی را می توانید مشاهده می کنید:

کاغذ دیواری با تم هندسی

کاغذ دیواری برای سقف پذیرایی

کاغذ دیواری برای سقف پذیرایی

یکی از بخش‌های مهم پذیرایی سقف است که می‌توانید در کنار دیوارهای پذیرایی از کاغذ دیواری برای پوشاندن سقف نیز استفاده کنید. استفاده از کاغذ دیواری و در کنار آن گچ‌کاری و نورپردازی می‌تواند جلوه سقف را بیشتر کند. برای کاغذ دیواری‌های سقف اصولاً از طرح‌های اسمانی استفاده می‌شود که در کنار زیبایی یک محیط طبیعی نیز ایجاد شود.

کاغذ دیواری برای اطراف شومینه

 

کاغذ دیواری برای اطراف شومینه

یکی از سیستم‌های گرمایشی که در خانه‌ها وجود دارد شومینه است. در واقع می‌توان گفت شومینه نقطه کانونی و اصلی هر پذیرایی است و رنگ کاغذ دیواری باید متناسب با آن انتخاب شود.
اگر می‌خواهید فضایی ساده داشته باشید می‌توانید از کاغذهای دیواری یک طرح اطراف شومینه و دیوارهای اطراف استفاده کنید البته توجه داشته باشید که بهتر است کاغذ دیواری برای پشت شومینه انتخاب کنید که قابلیت شستشو دارد.

کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون

 

کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون

 

اگر قصد دارید دیوار پشت میز تلویزیون را با کاغذ دیواری بپوشانید استفاده از کاغذ دیواری‌های ساده بهترین گزینه است. استفاده از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار می‌تواند گزینه مناسبی باشد اما باتوجه‌به اینکه چشم زمان دیدن تلویزیون به یک سمت خیره می‌شود استفاده از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار می‌تواند باعث اذیت چشم شود.

 

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

در ادامه به بررسی مهمترین مسائل در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی مناسب می پردازیم:

 

کیفیت کاغذ دیواری پذیرایی

در کنار طرح و رنگ و سایر موارد توجه به کیفیت از گزینه‌های مهم در خرید کاغذ دیواری است. انتخاب یک کاغذ دیواری باکیفیت یک گزینه مقرون و به‌صرفه است چراکه این محصول می‌تواند تا سال‌ها ماندگار باشد؛ اگر محصول قابلیت شستشو داشته باشد نیز می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.
کاغذهای دیواری وینیل از متریال‌هایی هستند که نسبت به شستشو مقاوم‌اند و در مقابل رطوبت آسیبی نمی‌بینند؛ این گزینه برای خانه‌های اجاره‌ای و افرادی که فرزند کوچک دارند گزینه بسیار عالی است.

 

استفاده از چسب مخصوص کاغذ دیواری

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در عمر و دوام کاغذ دیواری، استفاده از چسب مناسب است. بهترین گزینه برای این کار، استفاده از چسب مخصوص کاغذ دیواری است که می توانید برای مشاهده و خرید این نوع چسب روی کلمه زیر کلیک کنید:

بهترین چسب کاغذ دیواری

 

انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی با توجه به میزان تابش نور طبیعی آفتاب

کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی پر نور

بعد از طرح پذیرایی میرسیم به میزان تابش نور خورشید، یکی دیگر از نکاتی که باید قبل از انتخاب کاغذ دیواری به آن توجه داشته باشید میزان تابش نور خورشید است، در سالن های پذیرایی بسیار روشن باید از کاغذ دیواری های تیره و ملایم استفاده کرد، اما در سال های پذیرایی که محروم از نور طبیعی هستند توصیه می شود از کاغذ دیوار های روشن استفاده کنید.

کاغذ دیواری روشن برای پذیرایی بدون نور طبیعی

 

انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی با توجه به متراژ پذیرایی

انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی با توجه به متراژ پذیرایی

دومین نکته ای که در انتخاب کاغذ دیواری باید به آن توجه کرد متراژ و ارتفاع کف تا سقف پذیرایی است، اگر سالن پذیرایی شما کوچک است پیشنهاد می شود از کاغذ دیواری های 3 بعدی استفاده کنید، کاغذ دیواری هایی که طراح های افقی دارند ارتفاع سقف را کوتاه تر و عرض پذیرایی را زیادتر نشان می دهد، اما کاغذ دیواری هایی که طرح های عمودی دارند ارتفاع کف سقف را بلند تر و عرض پذیرایی را کم تر نشان می دهد.

 

انتخاب کاغذ دیواری ساده و شیک پذیرایی با توجه به وسایل موجود

انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی با توجه به وسایل موجود

همسانی کاغذ دیواری با وسایل پذیرایی یکی از مهم ترین کار ها برای انتخاب کاغذ دیواری است، اگر وسایل پذیرایی منزل شما طرح ساده ای دارد بهتر است از کاغذ دیواری با طرح های متراکم استفاده کنید، ولی اگر طرح وسایل پذیرایی شما پر از نقش و نگار های مختلف است بهتر از کاغذ دیواری های متراکم استفاده نکنید و به جای آن از کاغذ دیواری ساده و شیک با طرح 3 بعدی استفاده کنید تا پذیرایی شما را آشفته و نامرتب نشان ندهد.

 

انتخاب پر طرفدارترین کاغذ دیواری پذیرایی با توجه به کف پوش

انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی با توجه به کف پوش

کف‌پوش چون روی زمین است و بیشتر با وسایلی مانند مبل و قالی پوشانده می‌شود برای بررسی کاغذ دیواری موردتوجه قرار نمی‌گیرد اما اگر بخواهید یک دکوراسیون اصولی داشته باشید توجه به این نکات بسیار مهم است. اگر کف‌پوشی طرح‌دار و شلوغ دارید بهتر است از کاغذ دیواری‌های ساده استفاده کنید و برعکس اگر کف‌پوش ساده‌ای دارید از انتخاب کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و جذاب غافل نشوید.

کاغذ دیواری ساده و شیک برای پذیرایی

اگر به دنبال کاغذ دیواری ساده و شیک برای پذیرایی خود هستید، می‌توانید از الگوها و رنگ‌هایی استفاده کنید که ظاهری ارامش‌بخش و زیبا داشته باشند. در ادامه، چند پیشنهاد برای کاغذ دیواری ساده و شیک برای پذیرایی آورده شده است:

  1. رنگ آبی کمرنگ با الگوهای گل یا پترن‌های بزرگ:
    • یک کاغذ دیواری با رنگ آبی کمرنگ و پترن‌های گلی یا الگوهایی از نقاشی‌های ساده و زیبا برای پذیرایی مناسب خواهد بود. این طرح‌ها اغلب ارامش و آرامش را به محیط اضافه می‌کنند.
  1. رنگ خاکستری تیره با جزئیات طلا یا نقره ای:
    • یک کاغذ دیواری خاکستری تیره با جزئیات نقره‌ای یا طلا می‌تواند به پذیرایی شما طراوت و شیکی بدهد. این ترکیب رنگی بسیار زیبا و معمولاً با سلیقه‌های مختلف هماهنگ می‌شود.
  1. طراحی هندسی ساده:
    • کاغذ دیواری با طراحی هندسی ساده، چهارچوبی کلاسیک و شیک را به پذیرایی اضافه می‌کند. می‌توانید از پترن‌های خطوطی، مربعات یا مثلثات استفاده کنید.
  1. کاغذ دیواری کرم با ترکیبات چوبی:
    • اگر به دنبال یک پذیرایی با احساس گرمی هستید، کاغذ دیواری کرم با ترکیبات چوبی می‌تواند انتخاب عالی باشد. این الگوها به دیوار یک حس دوستانه و طبیعی می‌دهند.
  1. کاغذ دیواری با رنگ‌های طبیعی مانند سبز یا بنفش:
    • اگر دوست دارید پذیرایی خود را با رنگ‌های طبیعی از جمله سبز یا بنفش تزیین کنید، می‌توانید کاغذ دیواری با این رنگ‌ها و الگوهای ساده انتخاب کنید.
  1. کاغذ دیواری متالیک یا با جزئیات براق:
    • اگر به دنبال جلب توجه هستید، ممکن است کاغذ دیواری متالیک یا با جزئیات براق و برجسته برای شما مناسب باشد. این نوع کاغذ دیواری با نورپردازی مناسب وضعیت بسیار شیکی خلق می‌کند.
  1. رنگ سفید یا نقره‌ای با پترن‌های معمولی:
    • سادگی همیشه مد در دکوراسیون نیست. اگر به دنبال کاغذ دیواری سفید یا نقره‌ای با پترن‌های معمولی هستید، می‌توانید یک زمینه تمیز و خنثی ایجاد کنید که با دیگر اجزای دکوراسیون راحتاً ترکیب می‌شود.

هنگام انتخاب کاغذ دیواری، حتماً به انتخاب یک پترن و رنگی که با مبلمان و سبک کلی پذیرایی شما همخوانی داشته باشد توجه کنید. همچنین، مطمئن شوید که کاغذ دیواری مورد نظر از جنس با کیفیت و قابلیت شستشو باشد تا مدت زمان طولانی‌تری داشته باشد و ظاهری تمیز داشته باشد.

رنگ‌ها چه تأثیری در انتخاب کاغذ دیواری دارند؟

زمان انتخاب کاغذ دیواری باید به رنگ‌ها توجه کنید تا یک هارمونی مناسب بین کاغذ دیواری و سایر محیط ایجاد شود. استفاده از رنگ‌های گرم و متناسب با محیط به ایجاد یک فضای شاد و پرانرژی کمک می‌کند در کنار این مورداستفاده از رنگ‌های سرد به ایجاد یک فضای آرام‌بخش کمک می‌کند.
هر رنگ ویژگی‌هایی دارد که بر اساس سلیقه شخصی و محیط باید به آن توجه کرد برای مثال رنگ‌های گرم در کنار انرژی و فضای شاد به ایجاد محیط صمیمی کمک می‌کنند و رنگ‌های سرد در کنار آرامش به ایجاد تازگی و طراوت کمک می‌کنند. دقت داشته باشید که در کنار انتخاب رنگ به نکات دیگری که در بالا گفتیم نیز توجه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از فضا داشته باشید.

 

در این مطلب سعی کردیم تا به معرفی انواع طرح های کاغذ دیواری بپردازیم و نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی را بیان کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *